چرخش ۱۸۰ درجه ای Xbox One :آیا مایکروسافت اشتباه کرد که به صحبتهای طرفداران گوش کرد؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بازی نقد و رفع مشکلات بازی دانلود بازی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ZERO
6:33
چهار شنبه 16 مرداد 1392

زمانی که کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox One سیاست های خود را در رابطه با سیستم DRM اعلام کرد,بسیار ی از طرفداران این کنسول خشمگین شدند و اعلام کردند که حاضر نیستند حتی یک دلار بابت این کنسول بدهند.بعد از مدتی مایکروسافت و مدیران آن تصمیم بر این گرفتند که از سیاستهای خود منصرف شوند و به نحوی دل مردم را بدست بیاورند.حال  صحبتهای اخیر بزرگان صنعت گیم,نشان میدهد که این سیاست مایکروسافت کاری درست بوده و آنها نمیبایست از این سیاستها عقب نشینی میکردند , دلیل آنها نیز این است که این سیاستها حقیقتی بیش نیست و بلاخره روزی این کارها میبایست اتفاق می افتاد.در ادامه ی مطلب میتوانید  صحبتهای برخی از بزرگان صنعت گیم در رابطه با این سیاستها و درست و غلط بودن آن را مشاهده نمایید.

 

آقای Jesse Schell رئیس کمپانی Schell Games در طبق نظرات خود در رابطه با حذف این سیستم اعلام کرده بود که یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کمپانی های بزرگ میکنند این است که به صحبتهای مشتریان و خواسته های آنان توجه میکنند.و همچنین آنها  نباید حرفی را بزنند و بعد از آن بر اساس خواسته ی مشتری از صحبتهای خود منصرف بشوید.براساس مصاحبه ای که آقای Schell کرده بود گفته است که :

مشتری ها از شما میخواهند که به مانند قبل باشید,حتی اگر این کار شما را برشکسته کند.به نحوی,مایکروسافت فکر نمیکرد که این یک واقعیت است.واقعیت این است که شما نمیتوانید چیزی را که مشتری میخواهد انجام بدهید.اساسا,مایکروسافت اینگونه بیان کرد که ما میخواهیم به مانند Steam بشویم.آیا از Steam خوشتان می آید؟و همه ی مشتری ها در پاسخ به این سوال نه گفتند و اعلام کردند اگر این کار را انجام بدهید به مانند احمق ها خواهید بود. سران مایکروسافت آمدند و گفتند:ما میخواهیم این کار بزرگ را انجام بدهیم و همه در جواب این کار گفتند ما از این عمل متنفر هستیم.اگرچه این چیزی است که آنها واقعا آن را میخواهند و در نهایت آن را خریداری میکنند.

اما مایکروسافت بعد از تمامی این عکس العملهای مشتریان مجبور شد بگوید که ما اینکارها را انجام نمیدهیم,ولی من این را به شما میگویم که بلاخره یک نفر این کار را انجام میدهد.

image jesse print 250x184 چرخش 180 درجه ای Xbox One :آیا مایکروسافت اشتباه کرد که به صحبتهای طرفداران گوش کرد؟

همچنین آقای Clieff Beleszinski خالق عنوان محبوب Gears Of War و همچنین کارمند سابق استودیوی Epic نیز نظرات خود را در رابطه با این مسائل داده است و اعلام کرده است که مایکروسافت بهترین تصمیم و بهترین کار را برای تولید کنندگان در نظر گرفته است.ایشان همچنین اعلام کرده اند تا زمانی که این سیستمها(سیستمهای بدون DRM و تمام سیاستهای قبلی مایکروسافت) وجود نداشته باشد جرات تولید کنندگان برای ساخت DLC ها کاهش می یابد.

CliffAMA 250x187 چرخش 180 درجه ای Xbox One :آیا مایکروسافت اشتباه کرد که به صحبتهای طرفداران گوش کرد؟

چه از این صحبتها خوشتان بیاید و چه با آنها موافق یا مخالف باشید,این دو نفر از بزرگان صنعت گیم هستند و به سادگی به جایی که امرزه وجود دارند نرسیده اند.حرفهای آنها با فکر و تدبیر است.این چیزی است که آنها اعتقاد دارند,و به جای اینکه سریعا به حرفهای آنها عکس العمل نشان بدهیم,بهتر است این سوال را از خود بپرسیم چرا مایکروسافت فکر میکرد که این سیستمها درست است و چرا این سازندگان محبوب این سیاستها را تایید میکنند؟

آقای Schell اذعان کرده اند که شاید مردم از تغییرات خوششان نمی آید و این سیتمها چون تغییری بزرگ است کمی آنها را میترساند.جدا از لحن تند آقای Schell در رابطه با این مسائل,حرفای او کمی از حقیقت ندارد.

بیشتر انسانها به هیچ وجه از تغییرات خوششان نمی آید و آن را خطری بزرگ برای خود میدانند.

شما میتوانید به Dreamcast نگاه کنید:اولین کنسولی که قابلیت آنلاین بازی کردن را دارا بود و این قابلیت بسیار ما را شگفت زده کرد و رویای ما درباره ی اینکه بتوانیم با دوستان خود در سراسر دنیا بازی کنیم را به حقیقت پیوست.حقیقت این است که برای بسیاری از گیمرها سرعت اتصال بسیار پایین است.

شاید این سرعتها و اتصالها بی نقص نباشند,اما شما میتوانید به Xbox360 و PS3 نگاه کنید.قطعا این دو کیفیتی بیشتر و بالاتر را از آنچه Sega در اختیار مردم قرار داده بود را در اختیار ما گذاشتند.این صنعتی است که هر روزه در حال پیشرفت است و انتقال شدن از نسلی به نسل دیگر قطعا پیشرفتهای خاص خود را نیز داراست.

آقای Schell همچنین سیستم DRM مایکروسافت را به مانند Steam مقایسه کرده است و گفته اند تنها دلیلی که کمپانی Valve توانست از آن استفاده کند و Steam را همه گیر کند این بود که تا آن موقع هیچ سیستم فروشگاهی به این عالی ای تولید نشده بود.ایشان همچنین گفته اند که:

زمانی که شما میخواهید یک تغییر بزرگ را ایجاد کنید,تغییری که راه حلی برای وضعیت دشوار و سخت است,شما نمیتوانید اسم برند و نام تجاری خود را بردارید و به طور واضح بگویید که همه چیز را میخواهید تغییر دهید,شما باید با برنامه این کار را انجام دهید.اما کمپانی های بزرگ از این کار مردد هستند.
این چیزی است که Valve با Steam بدست آورده است.آنها قبل از Steam هیچ چیزی نداشتند.

به نظرم ما در همین دنیای امروزی(سیاستهای کنسولهای نسل فعلی)خواهیم مرد.آیا اینگونه خواهد شد؟نمیدانم.ممکن است یک اسب سفید از تاریکی بلند شود و همه ی ما را نجات بدهد.ممکن است سر و کله ی Apple پیدا شود.ممکن است بلاخره یک نفر راه بهتری را پیدا کند.

خط آخر صحبتهای ایشان(ممکن است بلاخره یک نفر راه بهتری را پیدا کند)بسیار مهم است.فکر کنم همه ی ما میدانیم که مایکروسافت تلاش میکرد تا بهترین راه ممکن برای بدست آوردن سیاستهای آنلاین را بدست بیاورد.همچنین سخت گیری هایی نیز در این زمینه به مانند Region-Lock یا قفل منطقه ای نیز وجود داشت.اما تمام تلاش کمپانی مایکروسافت بر این بود تا بتوانند بهترین شرایط ممکن  برای سازنده ها و تولید کنندگان را مهیا کند.

با این اوصاف,همانگونه که ما به سمت آینده حرکت میکنیم,دنیای دیجیتال نیز با ما به سمت آینده حرکت میکند.اما بلاخره و به نحوی یک نفر سیاستهای مایکروسافت را در پیش خواهد گرفت و آن را بهتر خواهد کرد.اما این سیاستها اصلا به مزاق خرده فروشان و فروشگاه های فروش بازی اصلا خوش نمی آید.اما بعضی اوقات برای بدست آوردن چیزهای جدید,فداکاری و قربانی شدن لازم است.

آیا شرکت مایکروسافت اشتباه کرد که به صحبتهای طرفداران گوش کرد؟اصلا و ابدا.مشتری مداری یک از بزرگترین ملاک ها برای کمپانی های بزرگ است و مایکروسافت نیز برای برگرداندن مشتری های خود که بسیار از این سیاستهای به نظر درست ناراحت بودند از سیاستهای خود عقب نشینی کردند.اما همه ی ما امیدواریم اگر کسی خواست که این روشه و سیاستها را در پیش بگیرد با احترام بیشتر به طرفداران و همچنین در نظر گرفتن آنها به عنوان عنصری مهم این کارها را انجام بدهد.

در هرحال, بسیار جالب خواهد بود تا دید چه کسی از این سیاستها که مایکروسافت از آنها عقب نشینی کرد استفاده خواهد کرد.

Xbox 360 S Pile Of Money چرخش 180 درجه ای Xbox One :آیا مایکروسافت اشتباه کرد که به صحبتهای طرفداران گوش کرد؟

 


تعداد بازدید از این مطلب: 848
موضوعات مرتبط: اخبار بازی , ,
بازدید : 848

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









آبا میخواهید بخش نقد بازی ها های قدیمی فعال شود؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جدید ترین اخبار بازی های کامپیوتری و نقد و بررسی بازی ها
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به اخبار بازی و دانلود مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر